Kim jest rezydent turystyczny? Jakie obowiązki sprawuje rezydent turystyczny?

 

Kim jest rezydent turystyczny?

Cześć i czołem! Dobrze Cię tutaj gościć. W dzisiejszym artykule odpowiemy Ci na zasadnicze pytanie: Kim jest rezydent wycieczek?

 

 

Zatem kim jest rezydent turystyczny?

Rezydent wycieczek jest osobą, która jest odpowiedzialna za zorganizowanie wycieczki i zapewnienie, aby wszystko przebiegło bezproblemowo. Rezydent wycieczek musi być dobrze zorganizowany, aby móc zarządzać wszystkimi najważniejszymi aspektami wycieczki. Musi mieć odpowiednią wiedzę na temat miejsca, w którym odbywa się wycieczka, aby móc zapewnić bezpieczeństwo i komfort uczestnikom. Tą wiedzą na przykład będzie znajomość regionu, przewoźników i generalnie całej procedury rezydowania wycieczką. Rezydent wycieczek oczywiście musi znać przynajmniej język angielski w stopniu komunikatywnym, nawet pracując w Polsce. Uogólniając - rezydent musi zadbać wszelkie kwestie logistyczne całego transferu z lotniska do hotelu, a przy tym być pomocnym, uprzejmym i zaradnym, by turyści nie musieli się niczym martwić i móc zacząć swój urlop.


Jakie są różnice między rezydentem a pilotem wycieczek?

Różnica jest niewielka, ponieważ zarówno rezydent jak i pilot odpowiadają za logistykę i sprawne przeprowadzanie transferów turystów. Z tą różnicą, że rezydenci stacjonują w danym kraju i tam pełnią swoje obowiązki, w tym również pomoc turystom podczas pobytu w hotelach. Natomiast praca pilota wycieczek zaczyna się już od momentu rozpoczęcia całej podróży, aż do jej ukończenia. Czasami odpowiada za sam transfer, a czasem towarzyszy turystom przez całą wycieczkę, niejednokrotnie pełniąc funkcje przewodnika, jeśli posiada takie uprawnienia.


Jakie obowiązki sprawuje rezydent turystyczny?

Rezydent turystyczny jest odpowiedzialny za zapewnienie, aby wszystkie aspekty wycieczki były zgodne z oczekiwaniami klienta. Musi on zapewnić, aby wszystkie usługi były wykonane zgodnie z wymaganymi standardami biura podróży i bezpieczeństwa. Rezydent turystyczny musi być w stanie zapewnić wsparcie i pomoc turystom w każdym aspekcie ich podróży i pobytu. Musi służyć informacją i pomocą niemal 24h na dobę.  

Musi rozwiązywać każdy problem turysty, jeśli go poprosi. Takimi problemami mogą być: uszczerbek na zdrowiu lub śmierć klienta, niedogodności hotelowe, zastrzeżenia i skargi odnośnie transferu, pobytu turysty, problemy podczas wycieczek fakultatywnych i wiele wiele innych...


...CZYTAJ DALEJ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Podział roli wsród zespołu animatorów sportu i rekreacji

Dbałość przewodnika turystycznego o dobre relacje z turystami - praca jako przewodnik turystyczny

Wykorzystywanie AI w pracy jako organizator turystyki na przykładzie Lithuania Travel